tag:blogger.com,1999:blog-2545837906953676355.post7027207188148028305..comments2020-10-30T09:30:21.790+02:00Comments on בדרך אל ההר הטוב: הרב גינזבורג על מהפכה ותשובהגדעוןhttp://www.blogger.com/profile/02359500801406253449noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-2545837906953676355.post-74886173642364417302011-11-14T11:03:32.206+02:002011-11-14T11:03:32.206+02:00כן, אני מסכים שתקוה מונחת אצל החוזרים בתשובה מכל ה...כן, אני מסכים שתקוה מונחת אצל החוזרים בתשובה מכל המינים והסוגים, ובייחוד אלה של השנים האחרונות שלא חוששים להביא את מה שצברו מחוץ לעולם התורה. המטרה שלנו לדעתי היא לחנך להבדלה בין טפל לעיקר, בין "מה שנהוג אצלנו" לבין השאיפה לעשות את רצון ה'.גדעוןhttps://www.blogger.com/profile/02359500801406253449noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2545837906953676355.post-71858210003953147692011-11-13T14:30:51.557+02:002011-11-13T14:30:51.557+02:00מאמר מעמיק : החידוש עבורי הוא בנושא "הפחד לקח...מאמר מעמיק : החידוש עבורי הוא בנושא "הפחד לקחת אחריות על עם ישראל" והוא המונע פריצה בנושא"חדש אסור מן התורה" היום לאחר המאמר יכולה להבין את כל מלחמות היהודים אז בין פרושים לצדוקים, בין משכילים לשמרניים בין ציוניים לחרדים, בין חסידיים לבין ליטאים, והיא במידת האחריות..... אך כמי שחוזרת בתשובה בחוגי חב"ד יכולה להעיד שגם שם הפחד שלא יגדירו אותם כלא חרדים נוגד ולעיתים אף מתנגש עם דרך של כלמעיינותך החוצה . נראה שפריצת הדרך תיהיה רק על ידי החוזרים בתשובה שאינם מחוייבים לפחדים הקהילתיים והחברתייםמיריnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2545837906953676355.post-38564819231578209632011-03-23T10:10:22.147+02:002011-03-23T10:10:22.147+02:00אכן לא התייחסתי לכל השיחה אלא רק לחלק שהטריד אותי ...אכן לא התייחסתי לכל השיחה אלא רק לחלק שהטריד אותי באופן אישי. אני לא משוכנע לגמרי שהנקודה העיקרית הייתה דווקא החשיפה של הרב גינזבורג כמנהיג הדור ומתגובות האנשים הנוכחים המופיעים בגרסה הכתובה (אני לא הייתי נוכח אישית) לא ברור לי שהם ראו כך את הדברים. בכל מקרה זה כיוון מעניין. האם אתה רואה עדות לתפיסה זו של הרב את עצמו גם במקומות אחרים?גדעוןhttps://www.blogger.com/profile/02359500801406253449noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2545837906953676355.post-69942667023038783252011-03-22T18:40:34.419+02:002011-03-22T18:40:34.419+02:00אתה התייחסת כאן למספר נקודות קטנות מתוך השמפגש האמ...אתה התייחסת כאן למספר נקודות קטנות מתוך השמפגש האמור. ראוי לשים לב ולציין שהנקודה העיקרית שם היא שביסודו וראשיתו של כל מהלך וכל שינוי צריכה לעמוד התובנה הברורה שיש לנו "בעל שם טוב חדש" בדור שלנו, שהוא כמובן הרב גינזבורג עצמו. הוא מדגיש שם את הנקודה כמה פעמים ושאר הענינים (שמקצתם ציטטת) הם שוליים מסביב לנקודה העיקרית הזו.פרשת השבועhttps://www.blogger.com/profile/08928781744552837384noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2545837906953676355.post-26400987268456268392011-03-13T09:45:03.700+02:002011-03-13T09:45:03.700+02:00יצחק, תודה על דבריך היפים. הייתי מוסיף שהגישה שדיב...יצחק, תודה על דבריך היפים. הייתי מוסיף שהגישה שדיברת עליה בחב"ד ביחס לרבי מתבטאת גם ביחס למשיח (לא רק בחב"ד אלא בכל המקומות) כמשהו שבעיקר צרך לבוא מבחוץ אלינו ולגאול אותנו ללא קשר אמיתי עם המעשים שלנו. המחשבה הרווחת היא שביאת המשיח היא פרס על התנהגות טובה ולא משהו שבה מאיתנו בבחינת "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם". לר' נחמן יש התבטאות דומה למה שהבאת מהרבי שבה הוא אומר שיש באפשרותו לתקן את חסידיו לגמרי אבל הוא לא עושה זאת משום שזה כמו "שהקב"ה יעבוד בעצמו את עצמו" - שוב, הרעיון, כפי שציינת שהעבודה היא שלנו. קצת אירוני שאמירות כאלה מפי צדיקים גדולים מביאים לתגובה הפוכה מן הרצוי, כלומר הדגשת ה"אכזבה" של הצדיק מחסידיו וייחוסה לכשלון שלנו לחקות אותו בצורה מוצלחת.גדעוןhttps://www.blogger.com/profile/02359500801406253449noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2545837906953676355.post-56751233735769387772011-03-11T14:26:03.740+02:002011-03-11T14:26:03.740+02:00כתבתי משהו בהשראת הפגישה והפוסט הנ"ל
http://j...כתבתי משהו בהשראת הפגישה והפוסט הנ"ל<br />http://jewish-education.info/roytman/todaah-meshihit/Chassidus In Russian Blogshttps://www.blogger.com/profile/16316810430105260416noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2545837906953676355.post-38433244803841914102011-03-10T14:58:47.647+02:002011-03-10T14:58:47.647+02:00יישר כוח על הכתבה ועל התגובה.
הייתי בפגישה וזה הרו...יישר כוח על הכתבה ועל התגובה.<br />הייתי בפגישה וזה הרושם שזה עשה גם עלי.<br />הרב גינזבורג הוא בן אדם מדהים, אבל אצלו הכל "מלמעלה". הכח האמיתי מגיע מלמטה, וכמ"ש "אמת מארץ תצמח", "אתערותא דלתתא" בלשון החסידות והקבלה.<br />העבודה של הדור שלנו - לשחרר את הכוחות הטמונים בנו, ולא כ"כ לחכות לפקודות של המנהיג רם המעלה - איזה שיהי'Chassidus In Russian Blogshttps://www.blogger.com/profile/16316810430105260416noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2545837906953676355.post-27309691889331292252011-03-06T17:44:07.604+02:002011-03-06T17:44:07.604+02:00*כבודו מלא עולם*כבודו מלא עולםGolanhttps://www.blogger.com/profile/04728658727284843070noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2545837906953676355.post-17614598892839437792011-03-06T13:17:00.585+02:002011-03-06T13:17:00.585+02:00ידידי הטוב,
הרגע נמחקה לי תגובה ארוכה שכתבתי לך ...ידידי הטוב, <br /><br />הרגע נמחקה לי תגובה ארוכה שכתבתי לך בחצי השעה אחרונה, והצער כי רב.....<br />אז אקצר, מבלי להשמיט מה שרציתי לומר. <br />ראשית, הנושא שבחרת מרתק והוא לטעמי מנושאי הליבה שצריכה להעסיק את היהדות בת ימינו. <br />אתה אומר בצדק שהשמרנות היא נחלת הגלות, ומדיפה ריח רע של יאוש מהעוה"ז. אתה מוסיף שהשמרנות שהתפתחה ביהדות ברבות השנים יצרה מרחב סטרילי. סטרילי מדי. <br /><br /> אביב גפן תוהה באחד השירים שלו "למה החרדים נראים מסוממים" - ולועג על החוורון הקבוע שעל פניהם, משעות רבות מדי בלימוד לאור פלורסנטים. הגדרות והסייגים הם אולי אמצעי הגנה יעיל מפני חדירת הטמא והחול, אבל הוא גם טומן בחובו הסתכנות של ניוון, קונפורמיות, ותלות. <br />השמרנות הדתית היא האמא הדאגנית שלא מאפשרת לילד שלה לחוות את העולם מפחד שהוא לא יוכל להתמודד עמו כפי שהיא הייתה רוצה. גם בעיני, השמרנות בהיבט הרוחני מונעת מהאדם להגשים את הפוטנציאל הרוחני המלא שלו. <br /> כפי שאש אינה יכולה לבעור ללא חומר בערה טוב, כך הרוח באדם חייבת את "חומר הבערה", את אותו 'חול פרטי' שאותו אתה מזכיר. אדם מעצב את אישיותו הרוחנית על ידי בחירותיו והתגברויותיו על פני מכשולים בשלבים השונים בהתפתחותו הרוחנית. אני מאמין שהשאיפה צריכה להיות להתוודעות לכלל המציאות ( "כבודו מלא הכל") , כולל זו הלא סטרילית והלא מצונזרת. כי במפגשים האלה, ישנה התמודדות בה האדם בוחן את איכות אמונתו, את היקפה, ואת עומקה. <br />כמובן שאש היא לא משחק ילדים, ורצוי להתחיל מגיל מסויים עם שריפת נייר בזכוכית מגדלת ( לא נמלים!) ולא בכתובת אש במפקד יום העצמאות של הצופים...<br />הרב לייטמן לקח את זה רחוק. הוא שם את כל הנושא ההלכתי בצד, ופותח בכך את הדלת לדם חדש הצמא לחכמה שאם ירצה ישלב את קיום המצוות מתוך בחירה מושכלת ואוהבת, ואם לא ירצה יסתפק בהנאה מזיווה של החוכמה. אבל זו רק דרך אחת המתאימה לציבור מסויים. <br />הרב גינזבורג לעומתו יוצא בזהירות אל מחוזות חדשים, מבלי לייצר פרובוקציות שלא ישרתו את המטרה. יש לו חשש מוצדק מגיור חכמות חיצוניות והכנסתן לקנון היהודי מבלי פיקוח הדוק וקונצנזוס כללי. אבל האדם הרוחני והשאפתן צריך להיות מסוגל להעיז לעיתים לחצות את הגשרים גם אם הם צרים. אסור לשקוט על השמרים, וחייבים להזין את עצמנו גם מתוך מה שעדיין לא נכתב ועדיין לא נאמר. מלאכת גילוי היבשות לא נשלם.<br />" ה' עוז לעמו יתן, ה' יברך את עמו בשלום' - אנחנו צריכים תעוזה על מנת להשלים את הדרך.Golanhttps://www.blogger.com/profile/04728658727284843070noreply@blogger.com